DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 17.06.2020 17:59:52 

573524

pošta

Osvětleni poštovního vozu

 

 Tento model poštovního vozu,  je oproti jiným upravem o osvětlení vnitřní a koncové.  Je jej možné spatřit na výstavách v KŽM Přerov. 

        Jelikož jsem členem a pokud mám čas tak i chodím do KŽM PŘEROV,    dostal sem za úkol dát do modelu poštovního vozu koncové světlení s  vypínačem a baterií, aby bylo možno tento vůz používat na výstavy a měl tak  funkční koncové osvětlení, jaklo ve skutečnosti. Já jsem se rozhodl dát tam na  víc i osvětlení vnitřní, aby bylo možné vůz požívat i při močním ježdění, kde by  vyniklo pěkně osvětlení vnitřních prostr vozu. přes den ikdyž je vnitřní osvětlení  zapnuté, tak není vidět pokud vůz nezajede do nějakého tunelu. Tak jak je tomu  ve skutečnosti. Koncové světla svíti obrysově, či jen náznakem, aby byly vidět jak  přes den tak i ve tmě, avšak moc nesvítily.

  Vůz je má 2 nabíjecí baterie  typu aaa s kapacitou 900mA. Při testování tak  může při zapnutí koncového a vnitřního osvětlení, svítit 3 dny bez přestávky.

Je  pravdou že je o něco těžší něž byl původně.

  Ůprava:

 Po rozdělání celého modelu na díly, se do podvozku vyvrataly díry na osazaní  spínače trojtého posuvného na ovládání osvětlení. Dále pak konektor pro  nabíjení baterií. Konektor je tam podobný jako konektor na dobíjení baterii jen  jsou v autíčkach od fy faller.  Taktéž se dá tato nabíječka použít i na nabíjení  tohoto vozu. 

Ůprava na kastly vozu spočívá v demontáži červeného průsvitného plastu, jenž má imitovat koncové osvětlení a nahrazení diodami o půměru 1,8 mm,   Dále je do střešní části kastle přiděláno bílé osvětlení jenž tvoří smd diody jenž jsem denontoval z led pásku. Na osvětlení vnitřních prostor vozu jsem jich použil 4 kusy. K těmto diodám byly připájení vodiče ke spínači. Vodiče tvoří tenké drátky z cívky jenž jsou barvené bezbarvým lakem z výroby a tak izované. Proto před pájením konců drázku je nutno konce drátku trochu oškrabat konce od bezbarvého laku a po té se dají pájet. Tyto vodiče jsou přivedeny ke spínači a připájené jednotlivě dle funkčnosti. Jelikož jsou diody různých druhů je potře dát pozor na správné na pájení diod. Bílé svítí při 2.2 V a červené při 1.2V a tak  je mutno k těmto vodičům přideta rezistor čila odpor. Já jsem použil rezistor o velikosti 430 ohmů. Připájené se spínači jsou vodiče +, a vodiče - jsou společné připajené k sobě a vedeny ke konektoru nabíjení. Dále je spájeno propojení mezi konektorem a spínačen drátkem s + . A také mezi konektorem a baterií, ale zde je použit drátek s větším průměřem a izolací. 

Dále je ve vnitřním vybavení vyřezáno místo pro držák baterii aaa, a taktéž upenvěn malými šroubky.  Nejhodnější je použít stranu kde je záchod, kde se dobře schová držák na baterie.  Po montáži držáku na baterie je opět vnitní vybavení primontováno ke karoserii a odzkoušeno s vloženými bateriemi. Pokud je vše jak má a nejsou nějaké konplikace, je možné celý vůz zkompletovat .

Hotovým vozem s fukčním osvětením se tak můžete kochat nejen přes den tak i večer při jízdách na vašem kolejišti.

Tento vůz byl upraven pro KŽM Přerov, kde je možné jej spatřit na výstavach, jenž se konají vždy na podzim v listopadu.

 

 

 

2 čl