DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 17.06.2020 17:59:52 

573524

Kolejiště 2 (mé)
Kolejiště 2 (mé 1999-2005)
(v současnosti jen údržba)
 
  Jelikož jsem po otci podědil rozestavěné kolejiště ve velikosti HO (1:87), které jsem chtěl v jeho duchu dokončit. Ale osud tomu byl  jinak. Do původního kolejiště, které bylo u babičky a o které jsem se nemohl věnovat dostatek času, se pustily miši a vše papírové rozkousaly a postavily si na kolejišti hnizdo, kde vychovávali mladé. A le to už je jíný článek (kolejiště zděděné)
 
Jelikož bylo kolejiště nenávratně zničeno, rozhodl jsem se jeho zbytky rozebrat a z těchto zbytku postavit nové. Kolejiště jsem rozebral a dal do krabic a pak odvezl domů. Součástak bylo mnoho ale v dosti špatném stavu a bylo nutné roztřídit dobré a špatné kolejivo a také opravit vyhýbky, které byly ve špatném stavu. Vyhýbky byli rozmontovány a opraveny a zbylé byly předělány na ruční nebo jako zdroj náhradních dílů. Taktéž trafo FZ1 bylo zapotřebí rozdělat a vyčistit. Poněvadž nebylo zděděné kolejiště jak dodělat zrodilo se v mé hlavě nové kolejiště. Nejprve jsem na koberci zkoušel různé variace jak by mohlo kolejiště vypadat a pak jsem si nakreslil plánek budoucího kolejiště. 
 
  Ve městě jsem si koupil dřevotřískovou desku tlošťky 15 mm o rozměrech 85 x 180 cm. Na která jem ze spodu přidělal kolečka (celkem 6 kusů) pro pojezd. Kolečka jsou tam namontovány z důvodu aby bylo možno kolejiště kdykoliv vysunout či zasunout pod postel, kde je uschováno a chráněno proti prachu. Jeliož se s ovládáním kolejiště na kolejišti nepočítalo, bylo ke kolejišti přidělána malá deska, na které je ovládání kolejiště (vyhýbky, přerušované úseky kolejí a různé doplňky) s trafy FZ1 a F2. 
  Při stavbě kolejiště jsem měl nákres, který jsem si nakreslil již dříve a podle něj jsem začal budovat. Nejprve bylo zapotřebí vyřešit výsky nádraží a také sklony tratě. Nejspodnější nádraží se jmenuje Průseky (na  levé straně fotky), centrální nádraží se jmsenuje Kamenice (na  pravé straně fotky) to jest okruh trať č.1, a pak dále trať č.2 smeřuje nahoru přes zastávku Dubice s vlečkou dále do staničky  Srubová  ,která je kocovou stanicí na kolejišti. Nakonec jsem se rozhodl o dopňující trať č.3 a to z Kamenice dolů na přístavek kde bylo možné pak koleje roztáhnout i několik metrů po sousedních mistnostech. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Omlouvám se ale na obsahu stránky se pracuje
Článek v úpravě. Bude postupně dopisován a doplněn o fotografie.