T 334.0
Zlepšení jízdních vlastností a malá úprava
Autor článku s fotografiemi je Petr Krejčí
(článek a model je rozpracován a stále se zkouší nové varianty pro zlepšení modelu)
(v případě jakéhokoliv dotazu pište na email 573524@seznam.cz)
Poněvadž jsem si před nedávném pořídil další dvě rosničky do mé sbírky a rozšířil jsem tak jejich počet na 4 kusy rozhodl jsem se tato pěkné stroje upravit a také zlepšit jejich jízdní vlastnosti. Zlepšení jízdních vlastností spočívá v doplnění sbírání elektrické energie na prostředním dvoukolí, tím je sbírání elektriky na všech nápravách. Sbírání je udělané ze struny na kytaru malého průřezu poněvadž je dost pružná a tím také kopíruje pohyby prostředního dvoukolí, které je volné. Toto zlepšení má vliv na jízdních vlastnostech asi o 30%. Dále jsem po vyfrézování plastu pro setrvačník v rámu podvozku. Setrvačník jsem si nechal vyrobit z mosazi na míru, aby pasoval na předem určené místo. Toto zlepšení má také vliv na zlepšení jízdních vlastností a to asi o dalších 15 %, což se hodně ocení při průjezdech vyhybek, kde je problematické projíždět v malých rychlostech. S těmito zlepšeními už se tyto problémy vyřešily a může se po dobrém zajetí motorku jezdit přes vyhybky i značně malou rychlosti, které by odpovídalo odhadem 10 km/h i méně podle skutečné lokomotivy
Poněvadž jsem musel uřezat kousek závaží jenž mi vadil pro osazení setrvačníku a také jsem zjistil značný úbytek váhy modelu, odlil jsem si z olova nové závaží do modelu a kupodivu byl model o něco těžší než měl originální závaží.
Pro srovnání, váha modelu s originálním závaží byla 115 gramů po dosazení olověného závaží 150 gramů. Takto těžší lokomotiva dokáže utáhnout střední vlaky na posunu. Nahoře je původní závaží od výrobce modelu a pod ním je závaží odlité z olova a zbroušené na míru a také osazené do kastle modelu.
V brzké době chystám ještě úpravu závaží a to na boky kabiny, ale to až po osazení nového plošného spoje místo původního, který je připevněn a motorku.
Dalšími úpravami bylo dodělání osvětlení čelních světlometů na kastli lokomotivy. Osvětlení je ze 4 SMD diod o velikosti 2x1 mm, které je přilepené k rámu lokomotivy. Jsou na vzájem propojeny a drátky o tloušťce vlasu jsou svedeny k posuvnému přepínači, který ovládá celé osvětlení najednou. Mezi vypínačem a diodami je rezistor (lidově odpor) o velikosti 20 Ω (ohmů).
Na pojezd lokomotivy v blízkosti motorku je osazena malá baterie s hodnotami 2,4 V a 80 mAh, která napájí osvětlení lokomotivy přes posuvný přepínač aby bylo možné lokomotivy podle potřeby zapínat a vypínat.