DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 15.03.2021 22:06:26 

573524

Výstava v KŽM Přerov 2009
Výstava v KŽM Přerov 2009
 
 
Tato výstava modelového kolejiště je každý rok poslední dva víkendy v listopadu. A na rok 2009 to připadalo na víkend 21-22 a 28-29 listopadu.
První víkend
bylo k vidění na modelovém kolejišti ze současnosti i včetně všech strojů a také představení novinky na trhu od firmy ROCO a to model lokomotivy řady 754 020 kde je nafocen ve stanici Kamenice 
 
  
 
 
Taktéž i sraz na Trabantsraz 2009 kde mimo jiné byly modely trabantů jak historické tak i moderní
 
 
 
Taktéž i jako každý rok tak i tento nechybělo tradiční auto nehoda
 
 
 
Dost rušný byl i provoz v Kamenickém depu
 
 
 
ale také i v jiných stanicích na modelovém kolejišti.
 
 
 
Stanice Hradisko jenž se nachází nad dvou kolejnou tratí s mezinárodním provozem.
Stanice Hradisko je přestupovou stanicí na úzkorozchodný vlak.
 
 
 
Druhý víkend
 
 Od druhém víkend se výstava modelů lokomotiv změnila na dobu 70 let. Takže bylo možno vidět lokomotivy parní a motorové či elektrické, které se u nás požívali či objevovali v 70 tých letech. Byly zde zastoupeny stroje z továrny ČKD jako jsou brejlovec, zamračená (berta), sergej, ale i také parní stroje různých řad.
 
 
 
Nejvěrší zajimavostí byla pohraniční lávka u stanice Potok, která je i přestupní stanicí na vlaky směřující do rakouska.
Tato pohraniční lávka je zpracováná podle skutečné lávky, která stávala blízko Šatova.
 
 
 
 
Ve stanici Potok bylo také možno spatřit pohraniční stáž, která měla za úkol kontolovat cestující směřující a tak též vlaky z a do rakouska.
 
 
 
 
Ve stanici Hradisko, která je přestupní stanicí z normalně rozchodných vlaků, na úzkorozchodné vlaky,  bylo možné pozorovat růšný provoz parních a motorových lokomotiv, jak plní svou funkci při vozbě osoba různých nákladů.
 
 
Tatéž i ve stanici Kamenice, která je největší stanicí viditelnou na kolejišti a která ma joko jediná i depo, bylo možné pozorovat velice růšný provoz vlaků a to i v depu. Kde momo jiné byla lokomotiva T679. přezdívaná Sergej, která mimo jiné vadávala zvuky jako skutečná lokomotiva. Taktéž byly zde i jinné stroje z řad motorových,které doplňovali provozní kapaliny (nafta a mazadla), či čekaly na svoje výkony, či i stroje parní které v depu dopňovali uhlí a vodu a jinné provozní kapaliny pro svůj provoz.
 
 Parní lokomotiva řady 536 k doplnění uhlí
Stroj řady T 334 zvaná Rosnička přistavená k dopnění provozních hmot.
 
NOVINKOU pro letošní výstavu
bylo zprovoznění vlečky a drtičky u výhybny Hůrka. Jak si pozorný návštevník mohl všimnout, tato drtička v průběhu dne byla schopná naplnit dva přistavené vozy, které se v drtičce objevovali několikrát denně.
 
 
Stroj řady T  435 zvaná Hektor s vozy na drcený kámen ve výhybně Hůrka
 
Jelikož výhybnu Hůrka a Stanici Radomsko, které jsou na staré části kolejiště jsou postaveny v 70-tých letech, čeká tyto zmiňované useky rozsáhlá rekonstrukce.
 
Na další vaši návštěvu na výstavě, která se bude konat v až roce 2011 se těší členové klubu KŽM Přerov.